Sidevisninger i alt

tirsdag den 23. april 2019

Dinnercruise mandag aften

Sydspidsen af Manhattan

Klokken lidt over 17 tog vi en taxi mod Pier 61 i Chelsea. Det var en tur som jeg troede skulle blive min sidste. At kører i taxi i den værste myldretid i New York er ikke for sarte sjæle som mig😁😁

Trods alle ods blev i sat af ved Pier'en. Vi viste vores vochure og fik vores billetter.

Der var boarding lidt i klokken 18. Vi blev pænt budt velkommen og vist til vores bord. Vi havde bestilt billetter og bord hjemmefra. 
Vi blev bedt om at bestille alle 3 retter samtidig, samt vores drikkevarer.

Klokken 19 sejlede vi ud. Først op ad Hudson River til Intrepid og så vendte den om.
Det var svært at bestemme sig for hvilkn side man skulle kigge til i starten. Det var helt vildt flot det hele, set fra vandet.

Solnedgangen over New Jersey var så smuk, sikke farver.



Til den anden side skylinen på Manhattan. Jeg har ikke helt ord for hvor flot det var. Et view som jeg aldrig kunne blive træt af at kigge på.


The Vessel set fra vandet

Vi fik vores vin og efterfølgende vores forret. Dejlig mad. Men så snart den var spist måtte jeg simpelthen ud på dækket for at fotografere. Det var så vildt.

One World skyder op over de andre bygninger

Empire State Building

Manhattan skyline - SÅ VILDT
Så fik vi hoveretten og vi måtte pænt sidde og spise og nyde den dejlige mad, for det var virkelig skøn mad.

Skål
Der var levende musik ombord. Så alt mens vi spiste lyttede vi til ganske udmærket underholdning.

Vi sejlede ned om sydspidsen af Manhattan og op i East River. Turen neden om tog pusten fra en. Det var jo blevet mørkt og med lys i alle bygningerne kunne jeg ikke få nok af at kigge ud - og rende ud og fotografere.




I East River sejlede vi først under Brooklyn Bridge og derefter Manhattan Bridge, alt imens vi havde udsyn til den sidste Williamsburg Bridge - BMW bridges kalder man dem. Vi kunne se op under broerne da det jo var en glasbåd vi sejlede i, siderne og taget var af glas, så man kunne se alt under vejs.




Efter broerne sejlede vi ud til Frihedsgudinden. Jeg havde taget et par billeder på vej ud, hvor solen gik ned i baggrunden.


Men vi sejlede nu helt tæt på så vi kunne få nogle gode "skud".





Efter alle havde været ude og skyde billeder af af damen med stearinlyset, fik vi serveret desserten.
Der blev nu sejlet op i Hudson River igen.

Der var, som altid til sådanne arrangementer, en fotograf med om bord som tog billeder af gæsterne om bord. Vi købte et par stykker.



En perfekt aften, men en perfekt oplevelse, som jeg ikke kan anbefale nok. Det var alle pengene værd.

Klokken 22 var vi retur ved Pier 61, hvor vi fandt en Uber som kørte os retur til hotellet. 
Vi var trætte og faldt hurtigt i søvn.

Det var blevet til 12,85 km. idag.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar