Sidevisninger i alt

søndag den 28. april 2019

Gåtur i Central Park og hjemrejse

Man kan tage en hestevogn rundt i Central Park
Det hastede bestemt ikke med at komme ud af fjerene til morgen. Vi skulle først tjekke ud kl. 12. Vi gav os god tid og fik pakket kuffeterne. Der var ikke noget problem i det, for vi har ikke storshoppet herover. Der er købt lidt i H&M, et par sko og et par solbriller. Ikke noget der rykker på noget. Det meste på Manhattan er temmelig dyrt, og jeg mangler ikke noget.
Det bliver nok en anden sag til maj, for der skal vi i outlet. Der kan man godt få gang i shoppegenet - hvis ellers der er noget man kan lide og jeg er i humør til det.

Vi gik over på Time Square Diner og fik morgenmad og gik så retur og tjekkede ud.
De opbevarede bagagen for os til vi skulle hentes kl. 17. Vi havde bestilt bil via hotellet. Han undskyldte, at han kun kunne få en Escalade 😋😋 Det er helt ok oplyste vi ham.

Det blæste med en kold vind, men vi gik mod Central Park for en gåtur. Vi ville gå ned af East side af parken til The Metropolitan Museum of Art og Guggenheim, som ligger helt oppe ved 82st. Street på 5th. Avenue.

Vi stødte på en butik kun med juleting, den måtte vi da lige tjekke ud.

Vi købte en lille juleting, til at mindes New York med.

Vi gik også forbi H0PE skulpturen. Den findes også i Love et andet sted i byen.

Vi kom frem til indgangen til Central Park. Der var pænt mange mennesker, men der er altså også smukt derinde.

På de fleste bænke derinde er der sat små navneplader på ryggen. Der står til minde om "den og den", det ser fint ud, og er så typisk amerikansk.

Ligeledes er parken jo et yndet mål for udflugter og boldspil i alle afskygninger.

Vi nåede frem til porten som førte ud til 5th. Avenue, og gik ud og fulgte vejen lidt mere nord på og nåede til The Metropolitan Museum of Art. Vi skulle ikke ind, men bare se den store flotte bygning.

Videre til Guggenheim på den anden side af gaden, her skulle vi også bare kigge på bygningen - vi er ikke til kunst museer. Men derfor kan man jo godt kigge på den ude fra.

Vi vendte om og  begyndte at gå hjem ad. Madvognene stod på råd og række, klar til hvis sulten meldte sig hos de forbi passerende.

Det blæste rigtig koldt, og jeg havde ikke nok tøj på. Så vi hoppede i en taxi og tog endnu en spændende taxi tur ind gennem Manhattan.

Vi blev sat af, i live, på hjørnet af 47th. og 8th. Gik på Starbucks for den sidste White Coffee Mocca i denne omgang.

Klokken 16.45 stod bilen, en Cadillac Escalade, klar ved fortovskanten til os. Vores kufferter, som hotellet havde opbevaret, blev kørt frem og vi satte os ind i den lækreste øse. Den står nu over Suburban 'en på min ønskeliste.

Dejligt nemt og bekvemt blev vi kørt til Newark Lufthavn på den anden side af Hudson River.

I lufthavnen fik vi os noget at spise, en Cesar Salat, da vi jo vidste at vi ville få mad igen i flyveren.

Man bestiller og betaler på den Ipad som står ved hver plads.

Og selvfølgelig er der masser af TV skærme med sport

Klokken 20.30 var det afgang med United mod Lissabon.

Vi fandt vores sæder og kom til rette. Lidt efter at vi var i luften blev der serveret mad. Da jeg havde spist troede jeg at jeg skulle se film, men tætheden overmandede mig og jeg små blundede on and off de næste timer.
Ca. 6 timer senere og en masse turbulens landede vi i Lissabon.
Vi måtte faktisk godt forlade lufthavnen i de 10 timer vi skulle vente. Men vi var trætte og følte os ikke særlig lækre efter at have siddet i flyet. Så vi gik ud og fik lidt luft og gik så ind og tjekkede os ind.

Vi gik i loungen for at få ro og slappe af og håbede vi kunne sove lidt. Heldigvis så var der sovekabiner - sådan to nappede vi.

Vi fik sovet et par timer - skønt 😁

Så synes vi der var nogle andre som skulle kunne få sig en lur, så vi satte os ud i stolene, som man sidder ganske godt i. Der var mad til fri afbenyttelse så vi fik spist og drukket lidt.

Nu er der kun en time til vi skal boarde, så vi sidder bare og slapper af. Kim ser fodbold og jeg skriver blog. Jeg fik lige regnet sammen at vi har fået gået 86 km. herover, selv om vi prøvede at spare benene bare lidt.

Nu kan vi heldigvis se en ende på den kedelige hjemtur. Væggeuret ringer kl. 05.30 i morgen 😲😲

Nu takker vi af for denne gang - tak fordi så mange læser med.